.
سازمان همکاری اسلامیگزارش رسانهها در خصوص افتتاح سفارت توسط به اصطلاح سومالیلند در قدس اشغالی را محکوم میکند
سازمان همکاری اسلامیگزارش رسانهها در مورد افتتاح سفارت توسط به اصطلاح سومالیلند در قدس اشغالی را محکوم میکند.
سازمان همکاری اسلامی (OIC) گزارشهای رسانهها در مورد افتتاح سفارت توسط به اصطلاح "سومالیلند" در قدس اشغالی را محکوم میکند.
دبیرخانه عمومی OIC نگرانی عمیق و محکومیت شدید خود را از گزارشهای رسانهها در مورد قصد به اصطلاح "سومالیلند" برای افتتاح به اصطلاح "سفارت" در قدس اشغالی، که در تضاد آشکار با اراده کل جامعه بینالمللی و نقض شدید اصول منشور سازمان ملل و قطعنامههای مربوطه سازمان ملل است، ابراز کرد. دبیرخانه عمومی OIC این اقدام غیرقانونی را بخشی از تلاشهای مذبوحانه و نامشروع اسرائیل برای به رسمیت شناختن جعلی از نهادهای نامشروع و به رسمیت شناخته نشده بینالمللی - از جمله به اصطلاح "سومالیلند" - با هدف تثبیت حاکمیت نامشروع و ادعایی خود بر قدس اشغالی، در نقض آشکار اصول حقوق بینالملل میداند.
در این زمینه، دبیرخانه کل تأیید کرد که اسرائیل، قدرت اشغالگر، هیچ حاکمیتی بر اورشلیم شرقی، پایتخت کشور فلسطین، ندارد و هرگونه اقدامیبا هدف تغییر وضعیت سیاسی، جمعیتی یا جغرافیایی آن، طبق قوانین بینالمللی باطل و بیاعتبار است. دبیرخانه کل بر همبستگی کامل و تزلزلناپذیر خود با جمهوری فدرال سومالی و حمایت قاطع از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و وحدت آن تأکید کرد. از همه کشورها خواست تا این اقدام غیرقانونی را محکوم و با آن مقابله کنند، هرگونه تلاشی برای اعطای وضعیت حقوقی بینالمللی به یک نهاد جداییطلب به رسمیت شناخته نشده را رد کنند و اشغالگران اسرائیلی را به رعایت قطعنامههای حقوق بینالملل وادار کنند.